Vi kender det alt for godt. Vores virksomhed skal udsende nyhedsbreve til kunder og andre interessenter. Det er billigt, for du skal hverken bruge trykt papir, kuverter eller porto. Og der er heller ikke nogen som skal pakke flere tusinde breve…

Alle gør det, og derfor gør vi da også. Men det virker bare ikke hos os!

E-mail marketing er billig men ikke gratis!

Din virksomhed har nok begået den klassiske fejl, at give opgaven til en i forvejen hårdt belastet webredaktør, uden at stille den nødvendige tid og de nødvendige ressourcer til rådighed. Derfor virker din e-mail marketingstrategi ikke!

Hvis du har en enkeltmandsvirksomhed så er fejlen den samme… Du tager ikke opgaven tilstrækkelig alvorlig til at give dig selv den tid der er nødvendig. Derfor virker din e-mail marketingstrategi ikke!

Fakta:

  • Hver 3. siger nej tak til reklamer i postkassen. Hver 2. ja tak til mails.
  • 7 milliarder kr. i omsætning via e-mail i Danmark i 2012.
  • 100 % af alle danskere mener, at de får mange irrelevante mails
  • 100 % af alle danskere mener, at de kun sender relevante mails
  • Der bliver sendt 2,8 millioner mails i sekundet
  • Vi modtager hver i gennemsnit 143 mails. Om dagen.
  • 67% af dem, der afmelder sig et nyhedsbrev gør det, fordi de finder indholdet uinteressant.
    Kilde: Bro Kommunikation

Det kræver 2 ting at få succes:

1 – Den rigtige strategi
2 – Den rigtige psykologi
…. Så hvordan får du succes?

  1. Kend din modtager
  2. Fang de besøgende på dit website – hvordan vil du ellers markedsføre dig til dem?
  3. Vær professionel fra starten – brug et ordentlig udsendelsessystem. Standardsystemer der er med i dit CMS er for det meste uanvendelige.

Hvad vil du have ud af din emailmarkedsføring?
– I næste uge vil jeg omtale nyhedsbrevets 5 hovedtyper
Kan du ikke vente, men vil i gang nu, så kontakt mig

 

Andre referencer:
Christina Klitsgaard ekspert og foredragsholder i email markedsføring

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *