Psykologien er en afgørende faktor i forbindelse med al salg, og ikke mindst i forbindelse med e-handel og e-mailmarketing.
Din modtager køber kun, hvis han/hun har tillid til dig, tror på dig – og har sympati for dig.
Opbyg tillid og relation til din læser
Vær et menneske (ikke en maskine) – Selv når du sælger til virksomheder er der et menneske i den anden ende
Vær personlig (ikke intim – pas på ikke at overskride grænser. )
Skriv ’du’ (ikke ‘man’ ) – du skriver jo til den ene person som netop nu sidder og læser
Skriv passioneret – der er ikke noget værre end at modtage en mail som er skrevet uden engagement
Brug ord, din modtager kender og forstår –
Din modtager skal påvirkes flere gange, før han/hun køber. I gennemsnit 7 gange.
Du skal oplære din modtager til at forstå sit behov for det, du tilbyder.
Din modtager tænder ikke på dit produkt. Han/Hun køber det, som det kan gøre for ham/hende.
Derfor skal du tale til din modtagers drømme, behov, ønsker, længsler og frygt…
Hvordan kan det du sælger gøre din modtagers privatliv, økonomi eller arbejdsliv nemmere, bedre og rigere? – og hvad sker der, hvis ikke … Her er den rigtige psykologi den afgørende faktor
Eksempler:
Salgskursus for xxx – Tilmeld dig nu (NEJ)
De 3 største salgsbrølere xxx begår (JA)
Spar 25 % på dit nye xxx (NEJ)
De x mest overraskende måder xxx vil ændre dit liv (JA)
I dag: Få min personlige rådgivning.